فریم ورک انگلار

Angular Js یه چارچوب جاوا اسکریپت متن باز (open source) مثل React Js که به شما این اجازه رو میده که برنامه های تک صفحه ای (single-page-applications = SPA) ایجاد کنید.

دلیل استفاده زیاد از برنامه های تک صفحه ای اینه که دیگه نیاز به load نداره یعنی اگه بخواید از یه صفحه به صفحه ی دیگه برین نیاز نیست صفحه مورد نظر شما دوباره بارگذاری بشه و در همون صفحه اول قرار میگیره و چون این ویژگی با Angular Js قابل فراهم شدنه، پس یه امتیاز براش محسوب میشه.

ناخونک زدن Angular JS به مدل MVC

زبان MVC یک الگوی خاص ایجاد کرده که یک برنامه رو به سه بخش تقسیم می‌کنه که اون سه بخش عبارتند از لایه model و view و controller که هر کدوم از این بخش‌ها وظیفه مجزایی داره. انگولار جی اس نیومده تا از این الگوی MVC در معنای سنتی استفاده کنه بلکه چیزی نزدیک به (MVVM (Model-View-ViewModel می باشد. و به همین دلیله که تیم انگولار با یک طرز بیان زیرکانه اسم Model View Whatever به معنای « مدل، ویو و هر چیز دیگر» را برگزیده‌اند.


اجزای تشکیل دهنده Angular Js

فریم ورک انگولار جی اس از سه بخش کلی تشکیل شده که عبارتند از ng-app و ng-model و ng-bind. داخل ng-app دستور شروع یک برنامه ی انگولار جی اس درون HTML تعریف میشه و در واقع برنامه انگولار جی اس رو تعریف میکنه. داخل ng-model مقادیر کنترل HTML به یک برنامه انگولار جی اس بایند میشود. داخل ng-bind مقادیر از یک برنامه انگولار جی اس به ویو های HTML بایند میشود.

معایب Angular Js

هر چند که انگولار با قدرت زیاد و امتیازات فراوان پا به میدون گذاشته ولی معایبی هم داره که نمیشه ازش چشم پوشی کرد. چون انگولار جی اس یک فریمورک بر پایه جاوا اسکریپته پس برنامه‌هایی که با این فریم ورک نوشته میشن خیلی امن نمی‌تونن باشن، چرا که امنیت یک برنامه رو اعتبارسنجی‌های سمت سرور می‌تونن تامین کنن.

یادگیری Angular Js

برای شروع یادگیری میتونین از مراجع مختلفی استفاده کنین ولی من بهتون سایت مرجع رو پیشنهاد میدم.البته ناگفته نماند که برای استارت یادگیری Angular Js باید روی زبان های Html و Javascript تسلط و دانش پیش زمینه ای داشته باشین.